کود کامل NPK 12-11-18 فرموکمپلکس 25 کیلویی

کود کامل NPK 12-11-18 فرموکمپلکس 25 کیلویی Fermocomplex 12-11-18 Fertilizer

کود فرموکمپلکس یک ترکیب بسیار کامل و با کیفیت برای استفاده به صورت پیش کاشت و یا پس کاشت و خصوصا به صورت چالکود برای انواع درختان و گیاهان زراعی می باشد.

کود کامل گرانوله مخصوص چالکود فرموکمپلکس

کود پایه کامل گرانول دیررهش، فاقد اوره، حاوی گوگرد و عناصر ریزمغذی کلات شده، با فرمول کودی؛؛ 12-11-18 21.5%so3+ TE

فرموکمپلکس کود NPK گرانول دیررهش با فرمولاسیون ۱۸-۱۱-۱۲ به آهستگی در آب حل شده و می تواند به صورت سرک، چالکود و پیش کاشتی مصرف شود و مواد غذایی را در طول فصل رشد در اختیار گیاه قرار دهد. عدم وجود اوره و نسبت ویژه آمونیوم به نیترات در فرمولاسیون این کود سبب کاهش هدر رفت ازت از طریق آبشویی، افزایش پروتئین گیاهی و سنتز کلروفیل مخصوصاً در مراحل اولیه رشد می شود. از خصوصیات دیگر این ترکیب باید به ریز مغذی های کلات شده و استحکام فیزیکی بالای گرانول ها اشاره کرد. از این رو این محصول با دستگاه کودپاش و به صورت یکنواخت می تواند توزیع شود. 

یکی از راه های افزایش راندمان تولید درختان میوه، چالکود زمستانی این کود شیمیایی است. این روش باعث جلوگیری از گرسنگی پنهان و پیشگیری از کمبودهای ابتدای فصل می شود. محل حفر چالکود، یک سوم انتهایی سایه انداز درخت و به عمق 30 تا 50 سانتی متر است.

توجه: برخلاف کودهای گرانوله ارزان قیمت موجود در بازار که عمدتا حاوی مقادیر زیادی گچ بوده و عناصر سنگین همچون سرب و کادمیوم و آرسنیک نیز در آن ها وجود دارد، فرموکمپلکس فاقد فلزات سنگین و کلر است از مواد اولیه بسیار با کیفیت و عاری از مواد مضر تهیه گردیده است. 

مزایای کود کامل فرموکمپلکس
از خشکیدگی سر شاخه های درختان میوه جلوگیری می کند.
سبب توسعه و رشد ریشه درختان میوه می شود.
موجب افزایش سطح برگ در درختان میوه می شود.
سبب بهبود کیفیت میوه ها می شود.
با کندن حفره ها و پر کردن آنها با مواد آلی نفوذپذیری آب به داخل خاک افزایش می یابد.
مشکل علف های هرز تا حد زیادی کاهش می یابد.
کودهای شیمیایی غیر متحرک در خاک به راحتی توسط جریان آب در دسترس ریشه درخت قرار می گیرند.
با روش چالکود کارایی مصرف کود افزایش و مقدار مصرف کود در هکتار را می توان کاهش داد.

تجزیه ضمانت شده:

نیتروژن 12%، فسفر 11%، پتاسیم 18%، گوگرد 21%، منیزیم 0.3%، آهن 0.15%، روی 0.1%، منگنز 0.075%، مس 0.015%، بور 0.05%

دستورالعمل مصرف:

کلیه گیاهان زراعی، سبزی و صیفی و انواع گیاهان علوفه ای یک ساله و چند ساله: 75 تا 150 کیلوگرم در هکتار. زمان مصرف: قبل از کاشت یا به صورت سرک با دستگاه کودپاش.

درختان میوه سردسیری و مرکبات: 250 تا 700 گرم برای هر اصله درخت با توجه به نوع درخت و سن. زمان مصرف: به صورت چالکود قبل از فصل رشد.

درختان میوه خشکباری: 700 تا 1000 گرم برای هر اصله درخت با توجه به نوع درخت و سن. زمان مصرف: به صورت چالکود قبل از فصل رشد.

گیاهان گلخانه ای: 25 کیلوگرم در هر هزار کیلوگرم. زمان مصرف: در هنگام تهیه بستر قبل از کاشت، در عمق کمتر از 30 سانتی متر.

طریقه استفاده از کود کامل فرموکمپلکس به صورت چالکود
محل حفر چاله
در این روش ابتدا چاله هایی در نزدیک تنه درخت حفر کنید. محل حفر چاله باید در 3/1 قسمت انتهای سایه انداز درختان باشد زیرا اکثر ریشه های جوان و فعال در این محل وجود دارند. دقت کنید که ریشه های جوان و فعال بیشتر از ریشه های اصلی و قطور، آب و عناصر غذایی را جذب می کنند. محل چاله ها بهتر است که در مسیر جریان آب باشد.

تعداد چاله
برای هر درخت میوه باید دو تا چهار چاله حفر کنید اما تعداد چاله ها بسته به نوع درخت، وضعیت خاک، سن درخت و غیره متفاوت است. در باغ های پر تراکم می توان یک چاله بین هر دو درخت حفر کرد. اگر تعداد چاله کم باشد، تماس ریشه درختان با مناطق اصلاح شده خاک کم می شود و اثر مطلوبی ندارد .

قطر و عمق چاله
معمولا عمق چاله باید 30 تا 60 سانتیمتر باشد اما به طور کلی عمق چاله به عمق پراکنش ریشه های درخت بستگی دارد. اگر شما با بیل و کلنگ چاله را حفر می کنید، قطر چاله ها بین 30 تا 60 سانتیمتر خواهد شد اما اگر برای حفر چاله از مته پشت تراکتوری استفاده کنید، قطر چاله حدود 40 سانتیمتر می شود.

چگونگی پر کردن چاله ها
هنگام حفر چاله خاک هایی را که بیرون ریخته اید را در فاصله بین ردیف های درختان پخش کنید و چاله کنده شده را با کود پر کنید. به اینصورت که قسمت پایین چاله را با کود دامی و سپس کودهای شیمیایی را با 5 کیلوگرم کود دامی پوسیده مخلوط ودر ته چاله بریزید و بقیه چاله ها با کود دامی پوسیده پر کنید .

مشخصات

حالت
گرانول
نوع نهاده
کودهای کشاورزی
نام محصول
کلیه گیاهان
نوع کود
ماکرو
بسته بندی
25 کیلوگرم
شرکت تولیدکننده
FERMOLIFE
کشور
هلند
نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند