تولید ۹۳ میلیون شاخه گل وگیاه زینتی در استان تهران؛ با توسعه ۲۸۲ هکتار گلخانه درسال گذشته

 

 
 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جبرئیل برادری در این باره اظهار داشت: استان تهران، استانی پیشرو در توسعه کشت‌های گلخانه‌ایدر راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است که موفق به کسب رتبه برتر کشور طی سالهای اجرای برنامه ششم شده است

وی ادامه داد: سطح توسعه گلخانه‌های استان تهران   در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵/۲۸۲ هکتار انجام شده است که به میزان ۱۷۰ درصد هدف ابلاغی وزارت متبوع محقق شده است.

برادری درخصوص میزان تولیدات انجام شده درپی افزایش سطح گلخانه‌های استان تهران گفت: با این میزان توسعه صورت گرفته در سال گذشته موجب افزایش تولید ۵۹۰۰۰ تن محصولات گلخانه‌ایو ۹۳ میلیون شاخه / گل گلدان گل و گیاهان زینتی شده است.

وی با اشاره به شهرستان‌های شاخص توسعه گلخانه‌ها در سال ۱۴۰۲ گفت: رتبه ۱ شهرستان پیشوا با سطح توسعه ۹۹.۸   هکتار، رتبه ۲ شهرستان پاکدشت با سطح توسعه ۷۰ هکتار و رتبه ۳ شهرستان ورامین با سطح توسعه ۳۲ هکتار بوده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: با توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» سعی داریم با جذب سرمایه گذاران و برخی اقدامات تشویقی سطح محیط‌های کشت کنترل شده استان (گلخانه، سایبان) را در سال جاری افزایش دهیم.

نظر خود را بنویسید